Odin [Kitap Bir] [TAMAMLANDI]


Çeviri:
MousassaKanjeri Balonlama: Ryu Hayabusa

Jötunn’u anımsarım
Evvel doğan idi
Sabıktır evlatlığı
Benden de öte
Dokuz hane anımsarım
Dokuz gözü var idi ahşaptan
İrfan sahibi ruşen bir ağaç
Önündeki toprağın altında

**********************

Ararsan Aesir’i bulasın
Nidavellir’de
Mabet ve mihraplar yaptılar
İyidir ahşapları
Ocaklar koyup
Variyet yarattılar
Şeklini maşa eylediler
Ve edevat yaptılar

***********************

Otururum yalnız dışarıda
Arar durur Eski Olan beni
Dehşet tanrısı
Diker gözlerini benimkilere
Ne sorduydun sen bana?
Neden kızdıydın bana?
Bilirim alayını Odin
Nerededir gözün senin
Derinlerinde meşhur olan
Mimir’in kuyusunun
Likör içer Mimir
Hem de her sabah
Valfather yeşilliğinden
Daha bilmez misin?

**********************

Baldur’u gördüm idi
Kanayan tanrı idi
Odin’in oğlu idi
Kaderi yazılı idi
Namlı ve adil idi
Kutsal toprakların üstünde idi
Tüm gücüyle büyümüş idi
Ökse otuyla ayakta durur idi

**********************

Bir keresinde gördüm idi
Ormanda zincirlenmiş idi
Onun gibi kurnaz idi
Loki’yi anlamak için
Sigyn yanında oturur idi
Lakin mesut değil idi
Pek fazla
Daha bilmez misin?

(Poetic Edda' dan çeviridir.)

Odin, Yggir, Alfödr, Bölverkr, Harbardr, Walfödr… birçok adla anarlar beni, neredeyse Yggdrasil’in yaprakları kadar… doğumdan, tanrılığıma ve  tanrıların alacakaranlığı olan ragnarök  kadar geçen öykümdür.

İndirme Bağlantısı:
Odin - Kitap Bir#01

Yorum Gönder

0 Yorumlar